Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Åsa - 14 september 2012 10:54

Go för middag mina läsare.

Nu har denna förmiddagen sprungit i väg( precis som alla andra tycker jag) Lämnade flickorna i morseJennifer  o jag gick upp till skolan o louise hon cyklade så duktig hon har blivit på att cykla det är idag en vecka sedan hon la stöd hjulen:) hon har även varit torr natte tid nu 3 nätter på rad. hoppas hon fortsätter så:)Efter vi lämnat jennifer så cyklade louise ( jag gick) till lokalen där hon ska tillbringa sin fredag. I efter middag kommer Crillan o hämtar dom hoppas detta blir bättre för flickorna då jennifer i vanliga fall bli ledsen vid lämningen. Som de ser ut just nu så kommer jag att jobba till stägning när flickorna åker till pappa. Så håll alla tummar o tår för att detta blir bra. Jag själv kan tycka att detta blir en bra lösning om Crillan kan hämta vill säga de handlar om hans jobb med. Att han kan komma därifrån så han kan hämta dom senast kl 1700.

Åtta åringar e bara för roliga överkänsliga o starka på samma gång. Det är många diskutioner mellan mig o jennifer om dessa här " goda o onda" hormoner som sprullar i kroppen på henne. Det är inte lätt att inte veta hur man ska hanskas med dom så vi pratar om hur man kan tänka innan man blir så där arg eller så där super ledsen. Att man kan försöka ta ett djupt andetag o tänka jag behöver inte bli arg eller ledsen för att louise råkade vara i vägen tex eller att mamma tjattat 3 gånger på mig. det finns många knep man får ta o de verkar funka lite nu igår iallafall. får se hur de ser ut om några veckor om det fortfarande funkar lika bra eller inte.:)

Fy bubbland vilket tråkigt väder de e ute idag blåser små jävlar o de kommer nog snart regn pratade nämligen med frua o hon var på väg hem från danmark o där stod de sky i backen....

Funderar på om jag vill ha en bil eller inte.. hade varit skönt men en liten bil som jag hade kunnat köra o lämna flickorna i när de e riktigt dåligt väder tänker Nu när hösten kommer o regnet börjar synas mer o mer att de hade varit skönt för flickorna att slippa cykla o bli blöta eller när snön kommer o de inte går att cykla mer i snö storm osv. Men de kostar ju s åmycket med bil. Hmm får fundera lite till.. För om de ska bli så får jag börja spara nu så jag har råd.

Nä nu ska jag ta o blåsa bort lite i ovädert där ute. kanske ta lite smink i ansiktet eller ngt vi får se de e knappast lönt iof de lär blåsa bort i denna vind. eller ska jag ta fars bil som står här nere o ser hur glad ut som helst. hmmm ska ju hämta honom vid båten i kväll.. ajja de får vi se vad som blir

Ha en super mysig fredag. o glöm inte ett leende på läpparna gör dagen lättare.

Av Åsa - 13 september 2012 16:17

God eftermiddag mina kära:) intensiv dag men ändå slappe dag. Tog morgon motionen med att cykla med louise o lämnade jennifer i skolan sen hem igen. Väl hemma tog vi upp tvätten från källaren o sen möss
Vi innan vi gick på möte. Sen halv 1 cyklade vi upp till östervång onkollade på jennifer när hon sprang skoljoggen. Super duktiga dom var allihopa. Louise sprang hon med ni vöntar vi bara på att få svar på vem som van skoljoggen :) jennifer fick ta med sig en kompis hem idag så de gjorde hon nu har vi ätit middag o de har spelat på surfplattan o slappat de e ganska så trötta efter skoljoggen. Ikväll blir de en runda på cyklen o evemtuellt några varv i parken:) nu ska jag springa minst ett helt varv utan att gå:)

Av Åsa - 13 september 2012 10:31

Onsdagen började med att lämna jennifer på badhuset sen sprang jag onlouise hem skönt:) sen tog vi cyklarna o cyklade ut till albäck blev en liten runda som
Slutade på 6 km när
Vi var framme. Super duktig e hon på att cykla utan stödhjul. Väl där möte vi upp dagmammorna o spenderade förmiddagen där. Kl 12.40 cyklade vi till jennifer skola onhämtade hem
Henne. Sen blev. De mys o mat barnen käkade potatis köttbullar brunsås broccoli onkronärtskocka själv käkade jag köttbullar kronärtskocka och broccoli. När kl blev halv sex begav vi oss tsm med natta o rikke till östervångsparken flickorna cyklade o jag powerwalkade. Väl framme blev de powerwalk/ jogging på samman lagt 5.6 km så skönt så när man kom hem var man lagom trött la mig med flickorna en stund i deras sängar. Dessa hormoner jennifer har e inte lätta att hanskas med. Ställer mig frågan ibland om hennes bakgrund förvärrar allt eller de e bara jag som oroar mig. Innan kl var 9 så däckade jag så trött var jag.

Av Åsa - 11 september 2012 08:52

Ledig iDAG. Loppan har precis vaknat o jennifer cyklade jag o lämnade i skolan till 8:-) vvs killen kom 8 o hjälpte mig med vattenlåset skrattadeinom mig då han lika frågande tittade på den så alltså 3 män har kollatvpå den o bara den siste lyckades efter en stund komma under fund med vad som var fel ... så nu kan vi bada igen men fy fauraovad mycket de hamnar där nere på 11/2 år. Jaha vad händeri dag då? Mysmed loppan nu på för middagen o sen hämta Jennifer o Natalie. Men först kaffe med hjärtat:-) ikväll e de föräldramöte med Jennifers skola. Ska även idag ta en motions runda med louise på cyklen o jag joggar:-):-):-) helgens godheterhar satt sig såde blir extra tränong denna veckan. Huvudverken har lagt sig just nu tror de var trötthet som spökade o eventuellt en basil:-)
Viktväktarna går bra bara de att just för stundennhar jag idetorka när de gäller mat...
Igår ringde ifk friidrott o berättade att jennifer har kommit med i laget så from måndag så ska hon börja där:-)överlycklig e hon. O sen e de ridning så fort vi får tag på ridläraren igen. Alla kläder o skor e fixade till der samt skor till friidrotten maxi hade snygga för 129 kr så de kör vi på tills en början. Två veckor kvar tills jennifer fyller 8 år :-)

Nä nu ska jag dricka kaffe o sen fixa ögonfransarna o ögonbrynen:-):-):-):-)

Ha en super dag mina kära vänner o glöm inte med ett leende på läpparna blir dagen lättare:-*

Av Åsa - 10 september 2012 06:40

Fynden från ullared

Av Åsa - 9 september 2012 19:58

lördag morgon ringde kl halv 6 dax att dra upp o duscha.. snart bär de av mot ullared o liahoff...

hämtade upp johanna elias o sabina sen körde vi vi var uppe vid halv 11 tiden.

väl uppe på ullared så delar vi på oss o sen möts vi upp utan för.. när alla var klara med alla inköp så avslutade vi ullared med världens goaste kinabuffe.

Sen körde vi norr på mot liahoff vandrarhemmet. i mina öron e de vandrar hem ngt gammalt däär man sover i sovsalar eller i våningsänger. men så var de inte denna gång;) väl framme möts vi först av en limosin som står på gräsmattan o en bit bakom står den stora herrgården lia hoff. så fint de var. vi chekade in o hittade våra rum. sen mötes vi alla i johannas rum då hennes var störst jag o sabina delade rum o elias hade rummet bredvid oss. johanna hade sitt rum , där spelade vi charader o drack lite sen kom andra jem o fixade en efter en och anslöt sig. när kl var halv 6 då gick jag o sabina i väg o fixade oss i ordning. hade köpt ett par lila pumps som jag eventuellet skulle ha på mig med det slutade med att det blev de svarta istället. när kl slog 7 var det samling där nere i foajen där det blev välkomst drink. o massa snack mellan butikerna både jem o fix o harald nyborg. 90 personer blev vi totalt i går. middagen bestod av förrätt varmrätt o efter rätt. bordsplaceringen var helt okej tyckte jag johanna o elias satt bredvid varandra o sabina mitt emot bredvid sabina satt en haraldnyborgare o bredvid honom satt jag sen satt en haraldnyborgare så vi satt varannan jemo fixare varannan haraldnyborgare. jag fick en super trevligt bordskavaljer. vi snackade hela middagen o hade de så trevligt. samt han var lite ögongodis jag gillar det:D. under maten blev de lite tal o många skratt o snack. efter åt så gick vi ner till baren där de bjöds på dricka. mycket dans dricka o snack blev resten av kvällen. sverige chefen sjöng rock musik i micken o var så duktig mycket imponerad blev jag. sen gjorde vd samma sak. så härlig stämning vi hade alla var lika mycket världa där i går. o så många roliga människor herre min gud hade lätt kunnat göra om det idag. kl blev 2 innan jag hittade sängen o sova kunde jag inte blev bara ytligt sovande. när kl var halv 7 vaknade jag o steg upp o insåg att jag hade ett problem'! sabina var inte där hmm o hon hade nycklen hur gör vi nu? jag ringde johanna som fick fixa en nyckel så vi kunde låsa o så fick jag ta mina saker till hennes rum istället. sen käkade vi frukost o sen gick vi till hennes rum slappade tills de andra vaknade. elias var fortfarande full när han vaknade så hanmådde inte så bra kan jag lova. sen körde vi hem. fy fan vilken lyckad helg. här kommer lite foton från turen

Av Åsa - 7 september 2012 21:13

Dagen började inte bra huvudverk o magverk:/. Väl på jobb så gick de helt okej. Jobbade fram till kvart över två sen hem o mös me flickorna till diamant slottet. Vid halv fem tog vi cyklarna o begav oss till morfar för att låta flickorn övernatta där. Halvägs dit ungefär vid gamla moster kerstin gick louise stödhjul i sönder, per kom o hämtade hennes cykel så hon åkte med mig istället. När vi kom till morfar så fanns de ju inga stödhjul kvar o envis som hon e så skulle hon cykla på den direkt o vilken kämpe lite ostabil men efter lite övning så trappa hon i väg helt själv:) sååå stolt jag blev. Jennifer kände sig inte uppskattad sa hon så vi tog en liten pratstund hon o jag o hur vi menade hon kände att vi öste så mycket lycka över louise så hon kände inte sig älskad goa unge så var de ju inte alls men iof hon har aldrig varit med om när louise har överrumlat oss på detta sätt men hon förstod sen...

Nu har jag cyklat hem med på 20 min i motvind fy faun vad jag hatar den vägen så tråkig o jobbigt alltid dit är inga problem men så fort man ska mot trelleborg så e den tung.
Sängen kallar mitt namn då det blir ullared o fest där i morgon . Höres på söndag folket . Leende på läpparna så blir dagen bättre:):)

Av Åsa - 7 september 2012 08:10

Sitter utan för jobb o väntar skönt med friskluft när man inte mår hundra. Huvudverk o trött som få. Vinden blåser friskt i dag o jag vill bara kunna njuta. Njuta av att i morgon ska vi till ullared o sen personalfest. Kunna släppa alla bekymer men ändå står de o gnagger på mig. Utmattad e jag o allt. Pallar inte med negativa människor men visa fattar de bara inte. Att man har problem de har vi väl alla men man stänger inte sig inne för de. Flickorna är lämnade inskolan och på lokalen. O nu hoppas jag att detta försvinner snart. Ååå längtar tills inmorgon. Ullis onpersonalfest:) me like. Kanske inte lika kul för elvis som e ensam kille här ifrån men de blir kanon:) brrr lagom kallt e de iallafall idag. Leende påmläpparn så går dagen mycket bättre:)

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns