Direktlänk till inlägg 20 november 2016

söndag och solen skiner

Av Åsa - 20 november 2016 09:30

God Morgon !


Då var det Söndag och denna vecka som varit har varit känslosam på många stadier. 

Nu börjar vi bli friska igen Jennifer skall bara få bort sin räliga hosta sen e vi friska igen. 

Är tom på tankar och funderingar just nu. Precis som om hjärnan sätter sig i paus läge. 

Samtidigt har man många tankar känslor och funderingar som gror hos mig,

#ensamhet #oro #kommerlivetfortsättasåhär #harsistatågetgått #kärlek #Framtiden


Som man bäddar får man ligga sägs det då kommer min återkommande fråga

Vad har jag gjort för att ha det så här? 

Man vill så mycket men orkar inte.

Vill ut och träffa människor mer än vad jag redan gör.Orkar vara social men orkar inte göra krävande saker

Vill finna käleken som lyser med sin frånvaro,( saknaden börjar bli löjligt stor nu ) 

(Ser sammanhanget där helt klart för här innanförr dessa 4 väggar hittar jag inte honom.)  

Vill orka Jobba,( men så länge jag inte kan diska efter middagen utan att behöva vila efter åt lär de inte funka  )

Vill sköta mitt hem själv ,

vill ha roligt och skratta,

oro över hur detta påverkar omgivningen.

Lever just nu i min lilla dvala ,

tiden rinner mellan mina fingrar ,som ni nu kanske märker så finns det ingen rödtråd i mitt inlägg.

bara massa korta tankar som dycker upp.

Vi kan ta en vanlig vardag hur den kan  ser ut idagens läge.  

06.30 vaknar och  väcker Louise som går upp och gör sig klar för skolan

0645 väcker Jennifer som går upp och gör sig klar för skolan ( de sköter allting själv)

0700 äter frukost

0740 Kör Louise till skolan( jag vet de e inte långt att köra)

0800 Nyhetsmorgon på tv 4 och en kopp kaffe i soffan för att vila.Samtidigt som jag pratar med en väldig viktigt person och nära vännina till mig

0945. ut och gå en promenad ( kan hända i bland att de blir en fika på stan ) 

1045 åter hem igen 

1100-1200 sova

1200 Middag

1245 i väg för att hämta Louise.

1330 Vila 

1400 hjälpa Louise med läxorna

1500 Jennifer slutar och vi äter mellanmål när hon kommer hem 

1800 Middag

1930 blir det våra tv program och vila i soffan 

20,30 gör louise sig för att lägga sig 2100

2130 fixar Jennife sig i ordning föra tt lägga sig 2200

2200 GODNATT


Det är de dagar vi inte har fritidsaktiviteter, läkarbesök eller annat planerat. vilket inte händer så ofta just nu .

Jag vill och kan umgås med folk Där jag vilar kan jag klart vara social men inte vara aktiv kan sitta tex på Escpresso house för det är inte så krävande för mig. 








I Tisdag så somnade min Älskade Mormor in.

En av mina förebilder och Idoler.

Så många roliga stunder vi har haft tsm under mina 35 år. Du har funnits där för både mig och flickorna så mycket.Sov gott på Återseeende. 

 


Ha en fin dag allihopa. och ta vara på varandra. 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

    Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här h...

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Skapa flashcards