Direktlänk till inlägg 16 maj 2018

Om jag inte hör av mig till dig på några dagar är det för att jag vill att du ska höra av dig till mig

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

 


Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här hur jag tycker när jag hämtat den. I går fick Jennifer för sig att hon ville sköta vecko handligen på fredag så hon satt och kollade i reklamen vad som fanns på erbjudande och skrev ner en handelslista. Jag ångrar inte för en sek att jag valde att bli mamma vid 23 års ålder.Ni anar inte hur mycket kul man kan ha det med sina barn när de blir stora om man inte är så gammal själv?:) Satt och tänkte att om 4 år då e jag lite över 40 ( på passet) o hon är 18 vilket innebär att vi kan göra "vuxensaker" tsm woohoo:) och om 8 år då kan jag göra det med båda mina favorit tjejer:)...Att va singel och ha tonårs barn är både på gott och ont. man har en helt annan frihet och kan göra lite som man själv vill utan att behöva ha barnpassning men sen å andra sidan så tonåringar har sin vilja och sina krav de med.Om 2 veckor har Louise sin   teateruppvisning och Jennifer har sin dans uppvisning så den veckan lär man ha att göra:)Idag har Louise studie dag så får se vad vi kan fördriva denna dagen med. känner mig sjukt dum mot tjejerna vi är inte alls lika aktiva som vi var innan. Jag har blivit en hemma mamma som trivs för bra hemma och trivs ännu bättre när mina närmaste vänner kommer hit och förgyller min tid. Ännu mer hade jag gillat om inte det var jag som stod för insiativen varje gång. Jag åker gärna och gör ngt. hoppar gärna på första bästa tåg och åker på äventyr men jag har sååå dålig fantasi för stunden så jag kommer inte på saker att göra. Jag vill åka till köpenhamn i sommar iallafall gå på Tivoli och ströget. andas in den ljuva doften som bara köpenhamn kan ge mig. Jag vill mycket men pengarna ska räcka till också. I  sommar åker vi iallfall till Lalandia, det ser jag framemot. Man kanske ska ta sig i kragen och bege sig ner til stranden oxå. gillar bara inte den där sanden som sätter sig överallt och ger massa skav.Hur jag kan har blivit så nu som vuxen fattar jag inte är ju uppvuxen vid havet älskar havet. Det sjukaste är är jag för bortskämd. har ju inte många minuter ner till det vakraste som finns och ändå har jag inte varit där på länge.

Jag önskar mig en ny dator gör jag med,, sitter här framför min trogne vän och skriver och inser. Den börjar tappa stinget. batteriet är dåligt så måste ha den inkopplad hela tiden och har kollat runt lite Jennifer har en med pekskärm så himla nimt. de ska bli min nästa dator oxå.SItter och tänker på de där med vänskap ge och ta respekt och allt vad en vänskap innebär.

 


Jag är ju så himla rädd som ni redan vet att stå där själv utan vänner en dag, att känna att vänskapen inte var så viktig för er som den e för mig. Jag önskar varje dag att få höra i från er vissa gör det och det värmer mitt hjärta så ofantligt mycket men sen sitter jag och funderar om jag finns i era tankar ni som inte skickar även om vi haft perioder där vi pratat dagligen. Min vänskap är kanske inte så behövlig/ viktig för er.Om jag inte skickar försvinner ni då? Vad är det som gör att jag prioriteras bort? Om jag inte hör av mig på några dagar (de gör ont för varje timme som går ska ni veta) så är det för jag vill att du ska tänka på mig och höra av dig till mig istället. Få känna mig omtyckt o att jag verkligen fanns där i tankarna.



Just nu är jag i en känslosam period vilket jag har ganska ofta veckan innan Medicin och så klart är det ju samma 

vecka kvinnoveckan är i gång...Jag hindrar mig själv hela tiden till att få lov att vara känslig, kan får inte lov att bli arg jag får inte lov att älska jag får inte lov att vara kvinna. Jag ska vara den som inte berättar om mina känslor inte få lov att känna mig älskad eller ngt. de tog mig 2 år att kontrollera/ stänga in mina känslor de negativa och arga känslorna. nu 8 år 

senare så är jag iof tacksam att jag inte flippar ut så som jag gjorde förr. men ibland hade det varit skönt att få lov att kunna iallafall säga ifrån att detta tycker jag inte känns bra eller detta känns underbart.....

Till något annat. såg att ni är några stycker som kollar min blogg. kul om ni hojtar till med ett hej eller så  
 


Nu ska jag ut i solen och få massa solkyssar. ÅH låt detta vädret bli bättre och bättre hela sommaren. Kan inte få för mycket sol på mig. 

Ta hand om er puss och kram   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 15 maj 2018 11:37

           

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Skapa flashcards