Direktlänk till inlägg 20 augusti 2016

Mummel och rabalder

Av Åsa - 20 augusti 2016 08:14

God Morgon !



Sitter här med mitt morgon kaffe och lyssnar på #P4, där de berättar om Os så får säga grattil till Svenska tjejerna i fotboll som tog Silver. Jag förljer inte Os eller ngn sport längre men man blir ju klart glad när lilla sverige lyckas så bra som tjejerna gjort i os. Ja det har varit fler bra Människor som har satt svergie på Os kartan så de e kul . 


Töserna sover fortfarande så man undar ju varför inte denna Kvinna kan sova längre,   I går så tog vi en runda till #Vellingeblomman tsm med KusinVitamin. Där hade de startat en liten trädgårds slinga med massa Snögubbar och annat mysigt. VI fick även köpt våra fiskar som nu bor hemma hos oss. Det blev #guppys 2 hannar och 4 honor, 3 tiggerhaj malar, 10 neon tetra och 10 tigger fiskar( minns ej vad de heter men e en stimfisk)   


Sen tog vi som vanligt vår dagliga Pokmon promenad. Denna gång gick vi o fotograferade lite av dessa små djur för skoj skull iställer för att fånga dom ( vi fångade några oxå både på vellinge blomman och vår runda. ')      

På måndag börjar Töserna skolan samt att de ska börja på Friidrott på Måndag oxå.Kommer vara en intensiv Måndag med Skola/ jobb, Friidrott och Personal möte


Louise börjar då i 2an på ljungrenska och ska fortfarande ha en super bra lärare där:) hon längtar till skolan men samtidigt kommer hon att sakna sommarlovet  Måntro de då hon har fått sova hur länge hon vill nu i 8 veckor så de ska bli kul att få upp henne på måndag:)



Jennifer ska börjar i 6an och då ska hon gå på kundskapskolan och min magkänsla säger att detta kommer bli bra . Har redan träffat 2 lärare som Jennifer haft innan och de var glada av att träffa henne där. Vi var på utvecklingssamtal i Onsdag och fick träffa på hennes Mentor och den andre som är huvudlärare i 6an. Där fick hon också berätta om vart hon tror hon kommer ligga i de olika ämnena och vilka betygs mål som hon skulle tänka sig vilja sträva efter. Kul att se vilken motivation hon igentligen har då det i genomsnitt ligger på ett C hon strävar efter. Hon fick även reda på att för att komma in på frisör linjen vilket hon har velat sen hon var 2 så skulle man ligga på runt 180-250poäng och hon strävar själv efter ( när hon satt de betyg hon tror sig vilja ha ) då hamnar hon på 260 poäng. Kul;) 


 



Börjar fundera på om det är jag själv som dömmer ut mig själv. att jag har förstora förhoppningar och förväntningar om vad jag skall kunna orka med om dagarna att jag inte accepterar att jag inte är en frisk 20 åring längre, jag skäms varje morgon när jag vaknar och inser att kvällen inte blev som planerad för tjejerna tex. Då mamma som vanligt somnat i soffan av trötthet. Dr Roland ringde i går och pratade om vad han tycker om Mr bilderna och där tycker han att #Tysabrin funkar bra då den har tagit bort mycket av inflamationen/ placken som jag hade den 24 september, men då det är nya aktivitet så skall vi ha den under uppsikt så blir en ny Mr i höst. Ham tycker inte vi ska byta medicin än utan fortsätta med tysabri. #Ms symtomerna går i berg och dalbana just nu i kroppen och denna månad kan jag säga att jag inte fått den där energi kicken som jag brukar få efter medicineringen. Nu e de mindre än 2 veckor kvar och myrrstickningarna har varit hos mig som en hund hela tiden. så får väl acceptera dessa husdjuren med, mental trött vilket resulterar att jag inte har samma tålamod som innan och kan säga till lite hårdare än vad jag igentligen vill, känner mig som en gnäll kärring just nu,(har även sina andra förklaringar varför kanske:P) Ja ha hur ser de annars ut på Ms fronten. tja har nog kommit in i en ikke accepterar stadie där jag tvivlar på mycket. Många tankar om framtiden snurrar i huvudet Ekonomi Töserna  Jobb Familj. Ja allt snurrar just nu. Är jag tillräklig för att göra tjejerna glada och nöja. Har de en värdigt liv med tanke på omständigheterna. Vad kan jag göra för att de ska ha de ännu bättre. Jag tror jag överanalyserar allt för jag är rädd att misslyckas vill att de ska må bra och ha ett värdigt liv. Kämpar jag för mycket och i onödan i bland? #barnensrätttillettbraliv är det så det är att va vuxen ? går livet ut på att gå i oro hela tiden att invänta nästa käftsmäll? lugnet före stormen. kan de bli värre? 


  Jag trivs med mitt liv för det mesta saknar bara fortfarande den där famnen att krypa upp till på kvällarna, de där mjuka orden som bara en karl kan viska i en öra, känna sig älskad på det stadiet. Men de finns säkert ngt som gör att just jag inte har ngn. Antingen har jag varit grymt elak förr som gör att någon högre makt straffar mig eller så har jag bara ren och skärr otur som inte hittar ngn. Men iof hur ska man kunna finna kärleken när man inte är ute bland folk förutom på jobb, och där har jag redan testat kärleken men de funkade inte hela vägen. de slutade i stället med att vi har en jävligt bra kontakt mellan oss vi kan vara osams men samtigt  så visar vi varandra respekt.





Nä nu ska jag inte pladra på mer blir ännu mer frustrerar ju mer jag skriver idag känner jag. 


önskar er alla en fantastisk lördag och ta hand om varandra   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

    Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här h...

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Skapa flashcards