Alla inlägg den 14 augusti 2016

Av Åsa - 14 augusti 2016 09:00

God Morgon då var det Söndag och det innebär för min del en lite stunds arbete för att sen åka ut till Gislöv. 

I går var en totalt slappe dag Loppan var små hängig hon tom tackade nej till att leka med en av hennes bästa vänner. då är hon trött. Jennifer har hittat en " ny" serie på netflix. Huset fullt som hon börjat följa. haha så paff hon blev när jag sa o de e ju Dj . Mamma har du sett denna serie? hmm ja svarar jag den var ny när jag var lika gammal som du. snacka om att jag kände mig gammal då haha. Sen blev det den dagliga Promenaden. när vi kom till Folkets park och vi varit där en stund så öppnade sig himmeln som ett brev på posten. 


Jahapp en vecka kvar för ungdommarna att ha sommarlov sen börjar allvaret igen. Jennifer ska då börja på Kundskaps skolan och Louise börjar i 2an. Mina små troll är inte små längre. Självständiga starke villiga töser har jag.

Malmö festivalen har oxå börjat funderar på om man ska ta sig in dit en av dagarna det finns ju så mycket god mat där inne och det var EEEEEEvigheter sen jag var där. tror inte jag har varit där på 10 år. Så det betyder att det är nog på tiden att besöka det igen. Nu när jag sitter och skriver kommer jag på att det är pridefestivalen i trelleborg idag ju.Undrar om de hittade flaggorna som något Idiot tvunget skulle ta och plocka ner.  Blir så trött på dagens whit trash! De som alltid ska förstöra för andra människor. blä  nä nu ska jag hänga upp tvätten för den som nu vill veta det:D väcka tjejerna och sen bege mig. 


ha en fin söndag hoppas solen sticker fram snart.

 


Jag vill ge en käftsmäll till er alla egoister/ trångsynta och självbelåtna människor där ute. Som alltid måste lägga skulden hos någon annan för att dämpa sina egna skuldkänslor. Det som inte tänks på då är att oskyldiga människor blir lidande. Att som vuxen inte kunna inse att problemet ligger hos dig själv inte den du lägger skulden på är så trångsynt de bara kan bli. Om någon ropar efter hjälp så skall man lyssna spelar ingen roll om den är gammal eller ung. Lyssna och gör något åt det. Sen är det du som medmäniskas  ansvar för att visa respekt mot de som ropar på hjälp att göra det du kan, inte vända ryggen för att sedan lägga skulden hos någon annan. Vill man något så kan man det, vill man inte då hittar man alltid en lösning för att slippa göra det. Blir så ledsen när oskyldiga ska bli lidande speciellt när det gäller barn och älde som inte kan få sina röster hörda.Dagens samhälle är patetiskt. Massa egoistiska kräk som hela tiden ska få andra till att må dåligt för att de  medmäniskor försöker få någons röst hörd. Varför inte stanna upp och lyssna och försöka göra något åt saken istället för att envist fortsätta gå samma väg som man gått ett tag. Är det verkligen värd det? Hur mycket är man villig till att förlora. ?

 
     

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Skapa flashcards