Direktlänk till inlägg 6 augusti 2016

Lördag och en hel månad har gått sen sist.

Av Åsa - 6 augusti 2016 11:25

God förmiddag mina vänner !


Då var vi inne i Augusti månad nu. Jösses vad tiden går fort. Fått ännu en behandling denna gång var den en annan sköterka som fixade det och hon berättade lite om vad #MR visade. Hon berättade att det det fanns 1 kontrastfyllt plack och ett utan kontrast. Vilket då innebär att det kontrastfyllda är aktivt alltså att #Tysabrin inte lyckats dämpa just det men de var inte så stort men vi ska ha de under uppsikt. så med andra ord så är inte de känningar jag har i kroppen( myrstickningarna ) som jag prata om innan inte in billningar lika så balansen(yrseln) oxå är i från detta plack då det fortfarande känns av i mellan åt. Jag får ångest över att jag iinte lyssnar bättre på kroppen att den säger i från att jag säger till mig själv pjal de inte så farligt. men en dag är det kanske det. varför överanalysera allt för? finns det ngn mening med att hela tiden gå i oro.. är det inte pengar, töserna så är det annat skit som man ska gå och oroa sig för och jag är en sådan person som grublar extra mycket på saker och ting. Vad händer den dagen min kropp säger stop du kan inte jobba mer tex? jag har ju inte lyckats får i hopa tillräkligt för att kunna leva normalt resten av mitt liv utan ett arbete. Men i dagens läge så kan jag jobba 50% iof med nöd och näpe men jag kan och jag ska fortsätta där hur tuffa vissa dagar än må vara. Jag har ett drägligt liv för stunden visst har jag kunnat må bättre och ha det bättre ställt men de finns andra som har det värre. jag kan för det mesta kontrollera mitt liv. har nästan hittat en balans hur jag ska leva för att orka med allting. trycka bort smärterna så pass mycket att jag kan göra saker tsm med tjejerna. Det ända jag inte jag trycka bort är huvudvärken( behandlar det istället) minnet( att jag tappar bort ord kan inte komma i håg saker) men det finns så man kan skriva ner så man inte glömmer har idagens läge jätte många larm på telefonen som berättar när jag ska göra visa saker måste skriva ner allt för i morgon är det glömt. Har börjar gå ut och gå lite och då passar vi på att leta efter pokemon vilket resulterar i att vi går mer än vi gjorde innan super kul:),, Det som tar mest skada där är knäet de svullnar men då säker jag tempot lite och då orkar vi gå lite till. det är inte långt jag orkar gå utan att pausa men en km ca åt gånger ibland lite mer. men tackvare att man ska fånga #pokemon så stannar man till lite då och då. 


Så vad har vi nu gjort denna sommar jag var orolig att jag inte skulle göra tjejerna lyckliga över sommaren att inte kunna göra saker tsm men dem nmen vi har iallfall lyckats med att :

vara på det nya #Leoslekland,

åkt tåget till #helsingborg och fångart #pokemon,

en dag tog vi tåget till Lisa som har flyttat till #Simrishamn,

Varit hemma hos Maria och haft bebis och bff mys,

fikat i stan ,

#trädgårdshäng med världens bästa grannar,

varit i #smyge och käkat sill och glass den sista gången så passade vi på att fånga pokemon oxå,

varit på #horizont och firat Mange,

varit ute hos far och ätit söndagsmiddagarna,

flickorna har varit hos sin pappa och de har varit på#Bakken,

invigt #Anderslövsbadet,

varit på inspelningen av #sommarlovsmorgon

i går var vi på Gislövsmarknad och det kommer vi att vara idag och i morgon med det är en tradition hos oss att spendera helgen där ute.

det är det som jag kommer ihåg att vi har gjort och där i mellan har jennifer lyckats med att vara sjukt 2 gånger på väldigt kort tid. jag har haft mina pain in the as dagar

inte mycket mer tillräkligt då jag jobbat mina 50% först och sen efter åt måste jag vila en stund innan jag kan göra ngt.

Vi har diskuterat om vi ska börja simma tsm en gång i veckan då vågen börjar plussa för mig ( kan bero på att jag inte orkar vara i gång i samma tempo och lika länge längre. ) 

                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

    Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här h...

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards