Alla inlägg den 11 juni 2016

Av Åsa - 11 juni 2016 09:35

God Morgon!


Har nu velat fram och tillbaka i några veckors tid om jag ska eller inte ska fortsätta blogga.

Kom fram till att detta är nog det bästa sättet att få ut mina känlsor och hur jag igentligen mår och få lov att kräka av mig ang sjukdom och allt som rör sig  runt om kring. Nä visa saker skrivs inte här för de tycker jag inte har på en blogg att göra. Men allt som har med min sjukdom att göra kommer jag att skriva här för det äter upp mig innifrån. förstår mer och mer för varje dag att min omgivning och med människor inte kan sätta sig in i situationen om hur det är att må som jag gör. Konstant trött och difus, Att jag inte orkar lyssna på när det är mycket folk runt om kring som pratar och orkar inte alltid vara så social som jag varit innan. Att smärtan av konstant huvudvärk och domningarna i höger sida grämer mig så mycket som det gör. Lika så att jag inte kan smaka det jag äter på samma sätt längre. att jag inte har orken till att ta mig till folk som jag gjorde förr . jag vill umgås prata i telefon och vara mitt gamla jag men orkar helt enkelt inte.Ja just nu är jag inne i en väldigt tuff period det vet jag om ska bara hitta en balans i det hela nu , Både ekonomi jobb flickorna mig själv och omgivningen. det tar tid att hitta en balans där. Pengarna måste rulla in för att jag ska må bra just nu e de lite hoppit med det men jag hoppas att allt är i sin ordning innan onsdag nästa vecka för då vet jag att jag överlever ekonomisk denna månaden. Det är väl sjukt vad pengar kan styra ens liv att ett ända papper ska göra så det blir lite berg och dalbana i livet. Flera olika puzzelbitar måste komma på plats innan jag kan andas ut. har möten jag måste gå på, ett jobb jag måste klara av för att jag älskar mitt jobb, och det viktigaste här i livet har två flickor jag måste göra allt för så de mår bra. Måste sätta de förre något annat( vilket jag alltid har gjort) att lyssa på deras rop och deras önskemål är en mammas viktigaste del här i livet, visst ska de har regler och ordning och uppfostran men man måste lyssna på vad de säger och se till att de mår bra. 

Nog talat om vardagens alla måsten. 


I går var vi och firade mitt Kusin barn Filip som tog studenten OJOJOJ! lille fille, ja nu e han oxå vuxen. tiden springer i väg. det var en jätte fin student fest med fina tal och lyckoönskningar. 


och idag ska vi fira Vår egna finaste Natalie som blir 12 år och i morgon blir det söndags middagen hos far precis som vanligt. så ser vår helg ut inte mycket men tillräkligt för min kropp att orka med. 

 

för någon vecka sedan så sprang töserna Color Run i Lund och denna Mamman var så stolt att de hur duktiga de var som sprang 5 km och att se deras nöjda gjorde ens dag ännu bättre

snart är det skolavslutning sen ska dessa två få ett långt härligt och skönt sommar lov. de längtar så . Loppan ska gå på simskola så hon äntligen kan få lära sig att simma för det är något hon verkligen har velat göra länge men pga av olika omständigheter har det inte gått .


nu ska vi fortsätta att inte göra ngt alls.

önskar er alla en Lördag och ta hand om er ni vet aldrig när det är försent. 


Vill bara säga att jag är evigtacksam över er alla Mina vänner och familj att ni finns här hos mig och hjälper och stöttar mig så mycket ni bara kan. Att ha er runt om kring underlättar mitt liv så ofantligt mycket även om vi inte träffas varje dag allihop så vet jag att ni finns där och jag finns där för era allihopa med glöm aldrig bort det. 


Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards