Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Alla känslor på en och samma gång!

Av Åsa - 20 december 2015 00:22

Idag har vi haft en mys dag bara funnits till spelat wii och kollat på film bara jag och töserna . Ja och det obligatoriska kaffe med Rikke samt lite prat o planering inför jul med Mor och Kalle.
I morgon är en orörd dag får se vad som blir gjort. Töserna sover sen en stund tbx o de ska jag med göra.

Men först så går vi in i mitt huvud ,ni som vill välkomna in o ser vad som gömmer sig i tankarna som flyter runt där i molnen (inflamationen)?


Jag funderar väldig mycket just nu och är kluven på.om och hur mycket jag skall vara öppen med mina tankar. Är det verkligen någon som bryr sig om att jag skriver om min sjukdom. De finns ju så många dom har alla dessa olika sjukdomar o de finns de som har de mycket värre än jag. Fast å andra sidan vad har jag annars bloggen till ? Det är väl här jag ska få lov att uttrycka mina känslor. Mina största rädsla är att bli dömd! Att folk ska tycka illa om mig tycka jag e dryg jobbig o negativ. Blir jag detta hojta till säg till mig.
Jag känner mig nerstämd men de e fullt normalt alla känner vi den känslan någon gång. Förlåt.om jag e dålig på att bjuda in men just nu känner jag att jag vill inte vara i vägen. Den återkommande tanken som flyger igenom mig är undra hur många som sitter själva på kvällarna är alltså då.menar jag inte helt sj utan tex bara familjen. Är folk nöjda med det eller har de sällskap av andra vänner med? Jag vet om att jag har vänner många med men jag är precis som innan inte den som tar första steget till en kopp kaffe eller göra ngt tsm alltid, bara för det betyder de inte att jag inte vill. Det betyder bara att jag inte vill tränga mig på. Märklig känsla japp men så är det mina vänner. Kan säga som.så att gå.från att jobba 100% och under en dag träffa över 100 personer till att träffa en hand full människor om jag har "tur" att inte orka med jobbet det tär på mig.
Men jag är lycklig och ändå nöjd med mitt liv så länge jag inte blir deprimerad. För det är en stor skillnad på nerstämd och deprimerad en deprimerad människa kan inte njuta av något inte känna lycka glädje eller något alls. Där har jag varit för läääänge sen o tänker då aldrig hamna där igen. Hur tufft det än är just nu så vet jag att jag har det bra. Att jag har mina vänner o vet om att skulle jag behöva så finns ni där även om jag skulle vilja träffa er alla lite mer ?Även om.jag förlorar över 5000 kr i månaden just ju så har jag så vi klarar oss vi får ett tak över huvudet och Mat på bordet. Jag har levt på mindre pengar än så här. Ja de finns inte lika mycket utrymme till nöjen just nu men så långe jag har mina töser och all den kärlek de ger mig och mina syskon föräldrar släkt och vänner så överlever jag.
Som.jag sa till min kurator jag ser det positiva i det negativa. Det ända jag skulle vilja ändra i det negativa är att umgås mer.Men samtidigt tänker jag men Välkommen till vuxen livet det är så här det är. För de flesta har en familj o man har inte samma tid som förr. Alla fritids intressen och allt de där som skall hinnas med klart man inte prioriterar någon annan då förutom de som är en närmast..?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

    Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här h...

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards