Direktlänk till inlägg 2 december 2015

Stress är inte bra för dig!????

Av Åsa - 2 december 2015 14:04

Igår var jag där jag hatar att vara tandläkaren. Kl slog 8:55 o ut stiger en lite äldre kvinna Åsa säger hon o mitt hjärta slår hårdare än vanligt. Varsågod lilla dammen säger hon o visar mig vägen genom korridoren. Hjärtat slår hårdare i bröstet. Har du ont? frågar hon. Lite säger jag dö jag har tagit smärtstillande för tanden går så.jävla ont. Varsågod o stig in. Där står hennes sköterska o förbereder min värsta dag i denna vecka. Då.ska vi se säger.tandläkaren och hon undersöker tanden. Min ända tanker är.Du måste vara lugn Åsa stressen gör dig sämre.... Jaha säger.hon då ska jag bara bedöva tandköttet så vi får bort den rakare.känner hur nålen trycker igenom o bedövningen sprutas in. Tårarna rinner. Längst mina kinder o de vill bara inte sluta. DU MÅSTE SLUTA åsa tänker jag. Den inre stressen är.farlig för dig..hon drar ut tanden o min skräck blir precis som när.jag var liten. Att.känna hur det spänner i käken på.andra sidan o knackande. Fy för. Men nu e den borta.
Förstår. Nu varför Min #Ms sköterska informerade mig om att inre #stress är.farligare för mig än för en frisk människa. #Skov symtomen visar sig idag (tisdag). Märkte det på benet i morse hade den där stickande känslan när jag vaknade.Lika så när jag åkte till jobb o skulle snacka lite skit för att inte vara ensam så skulle jag skriva något och jag tappar pennan (kontrollen försvann) 2 gånger.det var så att chefen reagerade på.att.jag tappade pennorna..men men nu ligger jag i soffan o försöker slappna av efter gårdagens händelse. Fick fyndat lite mat med :) 29 kr flaket för ägg helt ok pris för mig:) älskar ägg. Sen hamnade det kaffe 2 för 45kr digestive kex,prästost,fläsk färs 29.90kr/kg, lite fler ljus i korgen. Så nu kan alla som vill komma på.kaffe?
Igår körde jag även hem töserna till deras pappa efter skolan och samtidigt passade jag på att köra Natta till stallet. När. Vi står där i stallet så stannar en bil till de e Malin:). Som bjuder med mig hem på kaffe spontant roligt och jätte trevligt hon sa något väldigt vettigt under våra diskutionen ang singellivet hon frågade hur de gick för mig om.jag dejtade ngn. Nä har tröttnat då sa hon idag är dejtade nog så att man träffar den rätta genom bekanta I dagens läge. Att följa med på fester är idag väldigt bra o roligt jämfört med förr för då ville man inte följa med på middagar för dejtadetnn var bara parmiddagar alla hade någon mwn idag är det tydligen många singlar... vad innebär det åsa jo dax att vara social o bli med bjuden på aktiviteter eller låta dina vänner presentera dig för män de tycker verka vara bra ")

senare på kvällen när jag ligger under min gosiga filt och halv sover snackar de på dörren o de e nicco. Han behövde en lök. 2.min senare knackar han igen -Mamma undrar om.du vill äta med oss.alltså kan man ha bättre grannar?. Så det blev en mysig kväll.med.hemma lagad mat och trevligt sällskap.

Det bästa med tjocka ljus är att de kan vara tända varje dag jag älskar ljusen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

    Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här h...

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Skapa flashcards