Direktlänk till inlägg 26 november 2015

Inlägg ala #multipelskleros

Av Åsa - 26 november 2015 18:50

Go kväll!Idag fick jag min #tysabri dos. Så nu e jag fulltankad igen o kan må bra i 2 veckor innan dosen börja försvinna ut från Kroppen. Märker direkt när medicinen är så pass låg att de vita antikroppar vinner över medicineringen. Då kommer Skov känslan i armen först sen benet. Huvudet har jag inte helt koll på men kroppen har jag. Lika så märker jag utan att andra märker det att jag måste anstränga mig för att prata. Skönt folket för er för jag kan inte babbla på så som jag kunde innan för då tappar jag ord!kan inte Heller bli arg o försöka prata irriterat. Min Ms sköterska Maria är den bästa sköterskan jag har haft hon beskrev saker för mig som ingen har sagt. När vi diskuterade att bli sövd då jag ville steralisera mig. ÅSA!sa hon. -Du får inte stressa stress kan utlösa fler Skov.Ja lite stress är bra stress du vet vilken det är ?Ja svarar jag. Och de vet jag men hon menade på att om man ska bli sövd så bildar du en inre stress som inte alltid är så bra. Men sa hon !!!! Att bli sövd kan vara riskabelt för alla. Din #tysabri är inflammatorisk och tar bort så mycket inflammation den kan i hjärnan på dig. Och som du märkt nu vid detta laget så försvinner den ur kroppen på 4 veckor. Så ska jag sammanfatta de hon sa o som jag förstod så är det okej att bli sövd men man ska va försiktig.så mycket man måste lära sig. Har lärt mig att Ms gör att de vita antikropparna tar i sönder mina nerver för de tror att nerverna är skadade. Tysabrin tar bort inflammationen (som skapas efter de vita antikropparna har varit och skadat nerven. Jisses så inveklad. Lär ta tid att lära mig allt om ms.

Min medicinering är min räddning!Vill steralisera mig men ska vänta lite tills jag fått pel på Msen.
För mycket stress=Skov!!!!

Idag bjöd #Swennex på julbord till alla sina kunder. Jag och Rikke var där Wow!!!Vilket erbjudande. Det var fint gjort av dem och alla deras kunder verkade nöjda.:)

Nu ikväll så gjorde vi en lätt middag Pasta med bacon sås precis lagom :)

#jemofix säljer kungsgrannar i år. Tjuvstartar lite nu men v 49 är det i full gång Hjärtligt välkomna in o handla en det kommer bjudas på Pepparkakor ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

    Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här h...

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Skapa flashcards