Alla inlägg den 23 november 2015

Av Åsa - 23 november 2015 18:10

Gokväll!ligger nu i soffan efter en aktiv dag med lite jobb besök kaffe rep i en kö. Hämtning av loppan o sen Körning av en st tös till stallet och inom #jägersdjur medan Natta red. Smulan och Loppan hittade lite (h)jul klappar till sina hamstrar ? så till jul får snövit och Molly varit springhjul ?. Älskar mina töser mer än vad ord kan beskriva men kan känna nu hur mycket energi man måste ha för att hålla igång en hel dag med dem. Så.veckan de e hos pappa är min vilo vecka. Att vara aktiv kan man vara på.olika sätt. Har man barn e man aktiv på ett sett o utan barn på.ett annat sätt.förstå mig rätt. Vill ha barnen så mycket jag bara kan men just nu behöver jag Åsa tid med och den e guld värd.?
Min Ms känsla
Ska testa i morgon att inte vara aktiv bara ta en kopp kaffe på.jobb på morgonen när jag lämnat loppa sen hem o bara finnas till för att samla krafterna tills loppan ska hämtas och se o känna skillnaden på idag som varit aktiv o en lugn dag när flickorna är hemma. Vet skillnaden i kroppen på en aktiv o en ikke aktiv barnfi dag. Måste hitta en vardag i mitt liv. Har inte haft så.mycket huvudvärk en vecka tbx. Dock lite känningar i benet och armen. Lite tjock i bakredelen av tungan men inget vi gör ngt åt. På onsdag åker tandhelvetet bort misstänker att den är med och spökat i mitt mående. Men ropar inte Hej förre den är borta. Torsdag är det medicinering #tysabri nr 3 :) just det i morgon är det den 24e alltså 2 månader sen mitt liv ändrades dramatiskt #ms #skovet blev så dramatiskt stort. Ganska roligt hur långa mina inlägg blir så fort jag tillåter att ni får komma in i huvudet på mig. De inlägg där jag skriver om#ms och om vad som.händer i kroppen. De vardagliga inläggen blir aldrig på.här långa utan bara de där jag öppnar upp mitt hjärta o hjärna.

Var på Vellingeblomman med tjejerna mor och Kalle mysigt fick hittat lite som vi ville ha ?

I går (söndag)jag jag bjuden på brunch till två fantastiskt fina 7 åringar. O WOW!!!!!Vilken brunch de bjöds på :)det lyckades du bra med Johanna hade de super mysigt träffade både nya och gamla vänner. Jisses har sagt de för men tankarna kom tillbaka att denna släkt/familj har jag känt i *hust* 27år. ?hur de nu går i hop för jag är inte ett år äldre än 25?

Efter att jag varit på jobb och hälsat på snackat skit med grabbarna så körde jag hem satte igång en kanna kaffe o ser att Johanna sitter o väntar på att få komma till hos däckbytarna. Så får en id`e tar kaffet två muggar lite mjölk o kakor från mor o åker dit o bjuda henne på kaffe :) de var grymt mycket folk o väntetid var lång så tyckte att hon kunde behöva lite kaffe :):).

ta hand om varandra ge kramar och berätta hur mycket andra betyder för er?sprid kärlek och omtanke inte hat o avundsjuka

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Skapa flashcards