Alla inlägg den 9 november 2015

Av Åsa - 9 november 2015 11:29

Vilken natt. Vaknade av att det slog mot fönsterna i sovrummet trodde de skulle gå i sönder. Men fick iallafall lite ro sen och somnade om då kom drömmarna Isch vilka drömmar om hur Ms:en kom upp från jorden o gjorde sig påmind om hur mitt liv skulle kunna se ut. så var glad när jag vaknade och kunde röra mig o prata. Inte roligt när de undermedvetna kommer fram i drömmarna det man är är mest rädd för att hamna i rull stol eller inte kunna prata. Hur skulle jag kunna leva utan att kunna prata. Ja folk runt om kring hade säkert tyckt de var skönt i mellan åt men själv hade jag dött! 

Har fått krypa til kors nu iallafall och ringt FK och med svansen mellan bennen förklarat för henne att jag är inte redo för att börja jobba. HElt sjukt jag kan känna i skrivande stund va då kan inte jobba varför kan du inte det klart du kan ! men nixen pixen det är inte meningen att efter 2 h ikke så aktivt arbete vara helt off resten av dagen! MEN HUR LÄNGE MÅSTE DE VARA SÅ??????? Måste finnas något man kan göra för att slippa ha det så här ja jag får leva med att jag blir fortare hjärntrött än andra. Men måste jag vänta så länge som till nästa år? Ja jag förstår att de finns så mycket mer man ska orka med än bara jobba men jobbet är det ända stället som ger mig pengar. Pengar pengar pengar det är det ända som snurrar runt i huvudet. Hur mycket får jag denna månaden kommer de går runt eller jag ska behöva krypa på knä för att få de till att gå runt. Är det de som ska vara en trygghet för oss i sverige att den dagen du blir sjuk så hjälper fk dig ja de e super bra men det är lite väl mycket att ta bort 20% veet ni hur mycket det är ???????? det är för mycket har du en inkomst på 20.000 förre skatt så har du bara 16.000 när du är sjukskriven. Ja men ursäkta mig jag har inte bett om att få en kronisk sjukdom. o inte kan jobba? var ska man trolla fram de 4000 som går bort? 4000??? de e så mycket jag lägger på mat. o ja sorry men jag är ensamstående o har inte någon sambo/make som hjälper till med ekonomin. usch aja jag kommer klara de på ett eller annat sätt har inte mycket till val. måste sluta tänka på pengar hela tiden måste börja tänka på att hitta styrkan först styrkan till att orka jobba och göra ngt vettigt av jobbet. de räcker inte bara med att vara där. Som de svider när jag tänker tbx. hur mycket att jag gjort när jag varit där nadda känns de som. nä nu ska jag vila lite innan jag ska hämta loppan .

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards