Alla inlägg den 7 november 2015

Av Åsa - 7 november 2015 23:14

Idag har varit en hemma i huset dag. Dagen började med att käka frukost med loppa kö halv 11 upp lite sen kanske men ja vi vaknade vid 9 men slappade till halv 11 efter en stund käkade Jennifer. Igår innan vi la oss sa Jennifer mamma jag vill ha en fritids aktivitet. Jaha klart hon ska de. Men idag kröp de fram att de var inte nån sport bara något att göra efter skolan och på helgerna. Så de kröp fram att hon vill sysselsätta med pyssel o dyl. Medan flickorna höll på med papper och tapetklister pape någonting. Så jag tog tag i pysselskåpet som jag har skulle gjort länge. Oj vad med spel blev så sugen på.spelkvällar det är något jag saknar från förr spelkvällarna. Väl klar så våldgästade jag Rikke medan flickorna fortsatte med att pyssla det resulterade i att de sysselsatte sig med pyssel i 5h! Vi blev sen bjudna på middag hos Rikke. Vet ni hur kul/bra/mysigt det är att bo bredvid sin allra bästa vän!?! Det vet jag de e helt perfekt. Sen ikväll drack vi (Jag och Rikke ) kaffe tsm med en som sitter i samma båt som jag WOW! Vilken känsla. Det är inte bara jag som känner inbördes kriget. Tröttheten "fatigue" som det heter. Att få träffa någon som går på Tusabri precis som jag. Allt vi pratade om.stämde in. Alltså den känslan går ej att beskriva. Att ha samma inställning till livet som jag har att bara för att man har Ms ( multipel skleros)så kan man om man bara vill göra det man vill. Att man sätter mål i livet samtidigt lär man sig så mycket om att tyda kroppens tecken. Ja jag kan skriva hela natten om detta. Men ska skona er lite för stunden. Samtidigt fick Loppan en vän hon med då tösen var jämngammal o de funkade direkt med varandra.

Nu kryper vi ner under täcket flickorna och jag o säger godnatt och tack för en fin dag. Ta hand om varandra o visa kärlek till era medmänniskor vi vet aldrig vart som framtiden leder oss. .

Av Åsa - 7 november 2015 08:44

God morgon!Resumé. På torsdagen o fredagen . I Torsdags var jag o tog prover inför min mitt besök i Simrishamn 1 år sen jag gjorde en av de bästa sakerna mitt liv. Har inte ångrat det en ända dag. Efter blodprovet åkte jag till jobb. Måste tyvärr erkänna jag är inte redo än att börja jobba ? jag kan vara där men får inget viktigt gjort kan sitta med.en uppgift hela tiden o inte.komma fram.till slutet så jobbigt.Sen vid lunch så åkte Jag Johanna och Lone ner till Godai och käkade lunch kan leva på sushi ?super mysigt var de. Efter det så träffade jag Anne-lie och vi tog en fika på Vattentornet. Är glad att ha hittat en sådan fin vän vi tog även en runda på stan o kollade lite. Fick sen äran att hämta loppan från fritids då hennes pappa hade lite att stå i. Vi bestämde att flickorna kunde sova hos mig så en extra natt är aldrig fel ? vilket blev en hel helg extra ?,sen igår åkte loppan till skolan o Jennifer fick till skola själv fick jag kaffe besök på morgonen när jag lämnat av loppan. Emma Jönsson2 (som jag får kalla henne då det finns 2 st av dem i mitt liv. Vi satt hela förmiddagen o drack kaffe käkade fulle o snackade skit även Rike kom in en stund o höll oss sällskap:). På.eftermiddagen så.åkte jag till kuratorn ojojoj så bra hon är. Utan att säga.så mycket lyckad hon få fram saker jag aldrig tänkt på det sättet. Är glad att jag har fått en så bra kurator speciellt efter att alm psykiskt tabbar sig så mycket under min deprition för X antal år sedan . När jag var klar där tog jag töserna o natta till emporia där de fick fönstershopa o jag fick hämtat Min älskade mobil. Så nu e jag hel igen ?. På kvällen blev de Håll i er Sushi o lite vin.

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards