Direktlänk till inlägg 3 november 2015

tisdag o hjärnan bråkar

Av Åsa - 3 november 2015 22:26

Go kväll!

Sitter o kollar på MFF matchen på tv.Idag kunde jag var lite längre på jobb 2h innan jag blev hjärntröttt,Hem o fick ladda upp batterierna lite tig mig 1 h sen funkade hjärnan ett tag. Det tråkigaste är att när hjärnan är i Paus läge så ska den jävlas jag kallar set hjärnspöken där hjärna börjar tänka. Idag för första gången sen jag började se på Bones fick jag en kallsvettning när jag såg kvarleverna, jag är rädd för döden har alltid varit men idag fick jag en Flashback där jag insåg ja en dag kommer jag med att. Dö. Hur märklig är inte människor kroppen vad är det som gör att vi kan göra som vi gör varför försvinner det o inte resten av kroppen när vi dör? Det är inte precis så att när man gör en obduktion så ser man skälen men man ser allt annat! Ja människan är bra underlig o hur kan jag ha inbördeskrig i min kropp! Hur dum kan antikropparna vara mot En o tro att frisk nerver är ett hot för kroppen. Ja dessa frågor lär jag aldrig få svar på lik så hur kommer det sig att jag fick #Ms ? Läkaren säger att jag har mer inflammation än jag visar.vad är det jag inte visar?skulle jag har fler men än vad jag haft ? När fick jag MS kam man kolla hur gamla skadorna är? Vad har jag gjort för att få #Ms? Varför talet känns konstigt i bland men de e bara jag som märker det inte de jag pratar med längre. Många varför hel tiden.Du måste göra av dig om det är ngt konstigt med kroppen ja men vad är konstigt o vad är inte konstigt stickningarna i ögat ja blir det värre ring akuten jaha! E det ett litet skov vad räkna som #skov? Märker att jag längtar tills på fredag när jag ska få prata med kuratorn. Varför tycker jag de e jobbigt att säga ärligt hur jag mår? Varför svara jotack det är bra.samtidigt känns de bra att folk bryr sig för det är just precis de gör de BRYR sig vad än hjärnan säger när du sitter SJ i soffan.Bara för att du är ensam fysiskt betyder de inte att ingen bryr sig. Ibland speciellt de veckorna som flickorna är hos sin pappa önskar jag att jag inte var så över social som
Jag är. Som idag kommer hem från jobb vid halv 11 har haft folk runt om kring mig sen 8. Fixar lite mat(rester från igår) lägger mig till att vila o kollar på Bones är osocial fram till kl halv fem ca så i 4 timmar har hjärnspökena bråkat så pass att jg får gå ut och gå är rastlös men en promenad för mig blir inte så som för alla andra det blir till TT dra mig ner mot folket alltså stan med P4 Morgan i ena örat går jag ner till stan bara för att se folk o känna människor i närheten.Kollar på lite saker som jag tycker om. Gick in på tgr,Kappahl hm o Åhlens bara för att fönster shoppa. Träffade en vännina på Åhlens o pratade lite sen hem bara att vara bland folk fick mig att känna så nu kan jag gå hem o ta det lugnt:). Fixa ngt att äta vilket är med en jobbig grej att komma på o laga något till bara en själv,när flickorna är hemma så kan de iallafall ge förslag ibland.
Nä nu ska jag gå och lägga mig en ny dag i morgon med nya äventyr:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

    Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här h...

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Skapa flashcards