Alla inlägg under oktober 2015

Av Åsa - 24 oktober 2015 09:54

God Morgon !

Får nog skriva lite om vad som hänt sen den 6 feb tar de stora bitarna bara och tänk på att detta är mina tankar funderingar och det jag skriver gör jag för att min kurator har sagt att detta är bra för mig. Vi börjar med de roliga och possitiva sakerna. Barnen bor hos sin Pappa varannan vecka ja det tog ett tag för mig att acceptera att de var borta så länge. Det går jätte bra nu och det underlättar mitt hjärta. ja det är tufft i början men jag har äntligen fått de jag ville för barnens bästa även om jag saknar de så de gör ont i bland när de inte är här!

I somras så jobbade jag i Ystad och trivs som vanligt bra där och nu i höst är jag tillbaka i trelleborg.


Sammanfattning om vad som hände:

Torsdagen den 24 september ändrades mitt liv. Vaknade på morgonen kände mig ovanligt trött tänkte inte mer på de försen jag skulle ta en tugga av ett kex på morgonen och kan inte tugga. Går in och kollar mig i spegeln och upptäcker att högra sidan av ansiktet hänger, automatiskt försöker jag att le men de går inte påå höger sida. samtidigt försöker jag skratta och märker då att de kan jag inte heller försöker där efter säga ngt högt och får bara ut enstaka ord. Paniken börjar krypa i mig så skickar ett SMS till mor som är uppe hos mig på 2 min. Hon får ringa 112 som kommer och hämtar mig då de tror precis som vi at det är en stroke jag fått då symtomerna är exakt det. Väl ine på Sjukhuset så går det i ett 20 människor är i akut rummet där jag blir undersökt vilket gäng o vilken fart! Vidare in på Skiktrönken och MR, där efter in på akuten igen och fler tester tas,Jisses han inte tänka. Sen blev jag uppkörd på Avd 9. Där jag fick ligga tills på onsdagen. Fick reda på fredagen att de har hittat inflammation i hjärnan och Ms läkaren säger att det lutar mot ms.Men vi måste vänta tills på måndag för att göra ännu en MR. På onsdagen  får jag svar. Det är 98% sannorlikhet att det är MS. Då jag inte har alla symtomer så som att man har haft många skov osv. Ska jag vara Ärlig så vet jag inte vad de menar.De säger att de ser gammalt och nya inflammationer men Läkaren tycker inte vi ska kolla historian utan vi ska se framåt.Fick åka hem onsdagen vill säga tack till er som kom till mig på sjukhuset ni betyder mycket för mig

Nu har det gått en månad sen jag åkte in och nu de 3 sista dagarna har haft migrän vet inte om det är så för att medicinen börjar gå ur kroppen för så är det, därav att man får det var 4e vecka. En sak jag har lärt mig är att lyssna på kroppen! När jag är trött finns de bara en sak att göra vila! Det är svårt att planera in ngt speciellt för man vill inte svika varken barnen eller de man planerat med.  Lever ett liv i berg och dalbana. Mina önskemål och förhoppningar är att jag skall kunna komma tillbaka till jobb på 100 % Men frågar är när, jag tycker redan i morgon men de vet jag att så ligge de inte till.Så mycket man ska komma ihåg och så många man måste kontakta bara de tar mina krafter 

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards