Direktlänk till inlägg 13 november 2014

Torsdag o jag är fri, många tankar och funderingar idag.

Av Åsa - 13 november 2014 08:15

God morgon mina vänner. Blir så varm i kroppen när jag går in och kollar hur många som läser min blogg:DDe dagar jag inte inte skrivit ngt då e de ändå några som kikar in och ser om det är skrivit något. Ja som en god vän till mig sa att hon älskar att läsa min blogg för den är från hjärtat och alldaglig:D ja det är ju så detta är mitt liv och vissa dagar händer de inte alls för mycket medan visa dagar händer det mer. Jag har aldrig någon plan när jag sätter mig ner framför datorn eller tar fram mobilen och ska skiva ett inlägg. det är direkt från hjärtat som jag skriver. och det är kanske det som gör att det är lite roligt att läsa. ja jag vet inte men gillar att se att det är så pass många om jag kollar så ligge det påmer än vad jag hoppats på . igår tex 16 st och då skrev jag bara ett ytterst kort #inlägg.

Aja iallafall så är det idag Torsdag den 13 nov var har denna termin tagit vägen? snart har loppan gått en hel termin i skolan. helt ofattbart, och Jennifer har snart gått halva sin 4a. vart har mina bebisar tagit vägen? skrämande vad tiden kan rulla i väg. 1 Månad kvar til #lucia den mysigaste årstiden tycker jag är jul och lucia med alla tända ljus och mysigheter. mörket där ute som gör att när man tittar ut och ser alla fönsterbelysningar som lyser.I  Love it:D

Idag gick vi till skolan jag och loppan, kändes bra skulle vilja ha mer ork för att gå ut och röra på mig, dricker fortfarande dessa shakar och de går väl si o så med det. dricker 7 st om dagen men just nu gick de upp lite kunde bero på ägglossning eller dylig snackade ngn om och det hoppas jag men samtigigt så ger de mig en puff att gå ut mer och röra på mig mer än vad jag gör igentligen. men samtidigt så är frågan när skall man hinna gå ut och gå. om vi tar en #nomal dag hos mig.

kl ringer 6 går ut och kissar med leia i trädgården,

för att 615 väcka barnen, där efter är det full rulle med på klädnad fixa frukost och fixa mig själv i ordning för att

7.30 bege mig mot jobb och samtidigt lämna loppan iskolan.

Kl 800 börjar jag jobba och då går vi mycket i butiken och gör de vi skall.

kl 1630 slutar jag dax att bege mig mot fritids och hämta hem loppan . väl hemma är det dax att sätta i gång med matlagningen och

kl 1800 är maten klar. när maten är upp äten av flickorna är

kl 1830 ca kanske och då är det dax för att plocka undan och städa hemmet fixa med läxorna med jennifer  

kl 1900 är det dax att se till att loppan duschar och där efter är det jennifers tur.

20.00 och då är de dax att natta louise och se till att jennifer är klar för sängen hon medUt och gå med leia på kvällen blir dock ej så länge kanske ca 20 min. då hon gillar bäst att va i trädgården och springa fritt.....

kl 21.30 sover jag...

ajaj där fick jag gnällt av mig lite för hoppnings vis så blir det bättre inom snart framtid att jag hittar motivation för att tex börja cykla till jobb. ta långpromenader med leia.Och ni som undrar så är detta min vardag,


Leias vardag:P 600 ut i 15 min kl 800 ut och kissa i 30 min ca 10.00 ut igen 12.00 ut igen 1400 ut igen 1600 ut igen 1800 ut igen 2100 ut igen.


Jennifers upp 615 skolan 800 hem 1400 ut med leia och äta ngt läxor som hon själv kan göra. äta 1800 där i mellan gå ut med leia. mån gympa 1830-20,00 ons gympa1845-2015 sova 2100.


Loppan upp 615 skolan 800 hem 1640 fri lek 1800 äta 1900 duscha 1930 lägga sig  20.00 sova.

Så här kan en dag i vårt hem se ut OM den går som vi vill:D


Så om jag får lov att säga som så så finns de inte mycket tid för egentid och gym i mitt liv för stunden men som alla #ensamstånde föräldrar vet så gör man ett 2 manna jobb på lika många timmar per dygn som 2 föräldrar gör. ;P



skall jag åka till #Emporia och fixa min telefon kanske gå och lulla där lite grann med får se vad jag känner för när jag väl åker dit. Innan jag drar mig dit åt så skall jag invänta tvättmaskien att den ska bli klar samt tömma diskmaskinen.

Nä nu får de räcka för idag annars tröttnar ni snart på att läsa. Ha en supe mysig Torsdag o detta gråa väder:P

tjingeling.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

    Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här h...

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards