Direktlänk till inlägg 31 oktober 2014

God morgon fredag för alla söndag för mig:D

Av Åsa - 31 oktober 2014 08:56

God morgon mina vänner!

 

frukosten idag en shake och ett glas vatten. tar och käkar shaken men tsk mm jag vet drygt men ack så bra tycker att hjärnan hinner med samtidigt då 

idag så är det Fredag för hela sverige själv firar jag Söndag då jag börjar jobba i morgon igen. 

Idag står det iallafall #taco på menyn har sett att det börjar bli ganska vanlig fredags mat hos många familjer. Lite nyfiken blir jag allt då hur gör du/ ni er tacos vad har ni i den ? 

Själv såå har vi blivit helft förtjusta i den nya skalet.Det mjuka skålformade skalet mm helt perfekt   

vi har även gurka tomat sallad majs riven ost. creme fraich en naturell  en som vi blandar vitlök och salt i , en med bannan och curry i och en gör vi Guacamale på,den tradionella taco såsen har vi med. och så kokt ägg efter att Min svåger intrudoserade det för mig då var jag såld. mmm tacos de e gott det.

I går gjorde jag ludde soppa då undar häften va fan e de för ngt. det är så att det finns en bok där ett djur gör en soppa från olika saker som han får av sina vänner. Så Tina har gjort ett recept till oss på en ludde soppa och flickorna bara älskar den. Fick även så mycket att jag kunde frysa in lite små portioner till mig och även en gb låda till framtida bruk. fick även en ordentlig laddning som levereras ner till min Mormor, då jag gör lite olika sorters #mat till henne. Mor och kalle fick med varsin tallrik så det var goda mått:)  

  

Sotaren vad gör han igentligen ? 

   

igår när jag och mor satt och pratade vid köks bordet kommer loppan in rusande och säger vet ni jag såg en gubbe som gick på taket. jaha tänkte jag då har hon sett carlsson på taket eller ngt men nä här utanför förnstern när jag tittade ut mamma. och vi ställer oss och tittar ut och då ser vi att en av grannarna har sotaren på besök så då blev de lite diskutioner om vad han igentligen gör och varför han gör sitt jobb så nu vet hon vad en sotare gör och hur han gått till väga.

   

leias bästa kompis heter lucy och bor i samma hus som vi hon bli alltid lika glad när hon kommer ut och hon är där så de kan leka. Hon har känt lucy sen hon kom till oss även vi inte bodde i detta hus då, hon fick träffa henne när mor passade henne. 

 

 

Nä om man skulle skriva ner en handels lista på vad som skall handlas så jag kan komma i väg och fixa det nu på morgonen sen blir det inte så mycket mer idag. flickorna snackade om att de vill till badhuset så vi får se om vi tar oss dit idag.  Men först måste de vakna iallafall:D ha en fin dag allihopa. nu skall jag fortsätta min frukost och kaffet är klart. 

 
 
natalia

natalia

31 oktober 2014 15:20

Har blivit utvald till en "dagens blogg" tävling!
Läs mer här: http://nattis98.bloggplatsen.se/2014/10/30/10910129-omg/

Skulle betyda gul om du röstade!
Tänk på att du någongång också kommer behöva röster, då har du min röst!
Kram <3

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

31 oktober 2014 19:41

Åh tack så jättemycket, jättesnällt av dig! Verkligen :)

Önskar dig en fin kväll!

Kramis!

http://nattis98.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 25 maj 2018 09:16


  I onsdags fick vi äran att se Oliwer tvist på SÖderslättsgymnasiet, där Jennifer var med och dansade.:)  ...

Av Åsa - 22 maj 2018 09:46


God Fm !     Tisdagen är här då e de teater som gäller för tjejerna i kväll( Louise har uppvisning nästa vecka där jennifer ska vara med hjälpare)  samt Jennifer ska även träna inför sin uppvisning med dansen som de ska ha på Onsdag. Oliver Twist...

Av Åsa - 20 maj 2018 10:05


God Morgon Snyggingar! Sitter i trädgården med dagens för kopp kaffe. Sitter i min tysthet o hör koltrasten sjunga. Riktigt rogivande e det. Igår hade vi källar röj o även röj i trädgården  ojojoj vilka planer man har för vårt paradis. DEN E HELT...

Av Åsa - 17 maj 2018 15:49


Idag blir det inte så stort inlägg är mörr i huvudet. Har iallafall fått varit på mysig trädgårdhäng på Öster. Skönt när man bara kan vara och inte har massa krav på sig. kom dock underfund med att jag skulle ju behöva ta upp mina däck i från källare...

Av Åsa - 16 maj 2018 08:53

    Igår fick jag ett mail i från #smartson ska testa Pucko kokos så blir en runda till # supermarket och se om de har den.  där. Ska bli spännande och se om det är ngt eller kokosen tar över smaken för mycket. Men lovar jag kommer berätta här h...

Besökare idag:
Besökare denna vecka:
Besökare denna månad:
Besökare totalt:

Här har ni en Kvinna född -81 som är ensamstående med underbara flickor födda -04 och -08. Bor i Trelleborg.
Den 24/9-15 ändrade mitt liv sig snabbt.Fick Diagnosen MS!

Mina töser de bästa som finns

     
  

inlägg

skriv en rad eller två

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards